onsdag 4. februar 2009

I kjole og hvitt



Er jeg forkjølet, har jeg en følelse av at jeg aldri er riktig ren og at folk titter litt mistroisk på meg når jeg kaver etter lommetørkler som har galt litt for dypt i bukselomma. Men det må gå an å være forkjølet med stil. Derfor laget jeg dette etuiet. Det er heklet, har brystlommeknapp og magebelte. Det er åpent i «kragen», omtrent fire centimeter åpning tenker jeg, slik at man kan nappe ut lommetørklene raskt. Kanskje noe å ha når man gråter midt i en film også? Eller kanskje er man av de som gråter i bryllup når man egentlig syns man skal smile... Med dette skjortelignende hekleetuiet kan man gjøre det med en egen stil, og kanskje føles det trygt? Eller fint? En liten mann i lomma - I kjole og hvitt! Jeg vet ikke, men jeg la i alle fall opp luftmasker, 26 stykker, og heklet fastmasker i 15 centimeter. Jeg heklet en liten krone på verket i «halsen» og kant rundt hele med luftmasker og fastmasker. For å holde etuiet enda bedre sammen, laget jeg et lite pyntebelte. Det er ikke til å åpne. Kun luftmasker. Etuiet er ikke sydd sammen – jeg brukte i stedet heklenålen og fastmasker.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Så genialt . tenk å ha tørklet liggande klart , til tårene som ruller . Mine tårer ruller når eg ser en trist film så et etui for hånden med et fint og nystrøket tørkle hadde jort susen . og bryllupp er jo rørande et fest pynta ettui i hånden kan jo vere prikken over i en til det andre vi fjaser oss opp med
    Målfrid

    SvarSlett