lørdag 6. juni 2009

Gurncupen runde tre, bidrag 2







Bidrag 2:
Tre knapper, tre nøster og tre muligheter
Tema var fortsatt perler og knapper. Produktene måtte inneholde minimum tre knapper eller tretten perler. Og vips, det ble en lykkelig slutt på bidrag to også. Jeg har kalt det:
LYKKETROLL-ull om halsen

Bidraget mitt er i alpakka, fairytale og tynn alpakka. Dette er en løs hals som også kan brukes som et lite sjal. Bak er det strikket inn en kile. Den har i tillegg to muligheter for lukking. Har man noe under, kan man ha saueknappen, selve symbolet på søt ull, åpen og åpningen danner et hjerte. Er det kaldt og man vil kneppe helt igjen, kan man det også. Det er også to hull til som man kan knyte i, men det har jeg ikke valgt foreløpig. Det er strikket falsk patent, men ekte lykke-troll. Den skal sitte på et troll (meg selv er herved utnevnt ) Og på knappene, som er en viktig del her, står det lykke på den øverste og troll på den nederste. De er porselensknapper kjøpt i nettbutikken Snella og petronella (http://www.snellaogpetronella.no/). Jeg har spart de til en spesiell anledning, og det var en real cup syns jeg:) En koselig cup fortjente koselige knapp(er). Sauen har jeg kjøpt på Pinnsvindesign, også det nettbutikk.

2 kommentarer:

  1. Så smart denne var. Du finner de utroligste løsninger.
    Måtte denne varme deg om halsen. Fin var den og fine knapper. Så godt du viste hvor du har kjøpt disse fine knappene.
    Må nok kikke innom der.

    SvarSlett
  2. Det ligger en award til deg i bloggen min.

    SvarSlett