mandag 29. desember 2008

Stjerneklare nyttårsgaver

Julen er nesten over, men det betyr ikke at man ikke kan lage gaver. Jeg liker å lage gaver til de jeg bryr meg om. Både små og store ting. Symbolikken sier ofte masse, selv i ull, og i dag strikker jeg til nyttår. Det blir stjernegrytekluter. Det er jo litt nyttårsaktig, dette med drømmen om stjerneklar himmel og stjerneskudd i hendene. "Så som på himmelen" strikker jeg grå stjerner i dag som toves. Den første er ferdig strikket. Nummer to strikkes i morgen, og så er det inn i vaskemaskinen med hele hurven - jeg har også strikket et par svarte og et par som er brune og rød. De brune og rød har litt julepreg, mens de to andre parene er tenkt som helårs. De blir tykke og gode i dobbelt garn og gjør seg på moderne kjøkken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar