lørdag 18. april 2009

En sokk om lørdagen


I dag er strikke-sakte-sokker-dagen. Det kjennes som om det er søndag, men det er visst lørdag. Jeg har sett ferdig Himmelblå, og cirka øverst på ønskelista står tv-serier på dvd. Det er fint å strikke til. Særlig når man er i sengen.


Vi har en gruppe på Trådsnella, Ulltimatium, og nå strikker mange sokker - nesten sammen!
I alle fall cirka samtidig. Jeg har loget yogasokker og i dag har jeg begynt på fotballsokker. Gøy å prøve noe nytt. Mange blir kjempeglade for sokker, det er motivasjonen bak ulltimatium - mange blir så utrolig glade samtidig som de kan være litt kjedelige å strikke - så derfor gjør vi noen vrier og inspirerer hverandre.

Det er koselig, og det er spennende å se resultatene.

Jeg lagde i går to magebelter til sokker, ala de som sitter rundt "magen" på garnnøster, til sokker man gir bort. Der står vaskeanvisning og slikt. Det ene er til sokker strikket i sokkegarn som Regia, Fabel, Ida osv. Sim sala sokk, hehe. Det andre er til nattsokker :) Jeg skal lage flere versjoner. Om jeg får til, legger jeg inn pdf-fil her. Men det har jeg ikke prøvd enda, så jeg vet ikke om jeg får til! Det var i alle fall ikke på samme plassen som man la inn bilder... jeg får lete litt!

2 kommentarer:

  1. Yogasokkene dine ble kjempelekre, har også lyst på å strikke det. Og sokkebåndene gjør gaven enda finere. Blir spennende å se fotballsokkene også. Har en fotballgutt som kanskje kunne tenkt seg det :)

    SvarSlett
  2. Hei! Vil bare si at det ligger en award og venter på deg i bloggen min :)

    SvarSlett