mandag 27. april 2009

Den mer eller mindre ulltimate yogasokk











Her er tre varianter jeg har laget av yogasokker i forbindelse med Ulltimatum-gruppa. Det første parret (grå) laget jeg slik det stod i oppskriftsboken fra du sore alpakka, som jeg er veldig glad i!, den er myk enda det er en bok som egentlig da ikke er mykt, bare glatt papir, glansfult, likevel fremstår den myk med sine fabeldyrsokker, nattsokker og yoga-ro, nei nå sporer jeg av sted, - tilbake til sokkene mine. Jeg har laget de som etter oppskriften cirkus med kun heklet kant oppe. På neste par tok jeg en kontrastfarge på kanten, og dermed forsvant sokkens helhet om jeg ikke heklet videre. Så det paret fikk også heklet kant foran mot tørne med perler oppå foten, pluss to heklede fastmaskekanter rundt hælen. Det gav sammenheng samtidig som jeg forsterket det sårbare hælområdet. Det siste paret er i ribbestrikk, noe som gjorde de veldig enkle å strikke på også i litt dårlig lys. Og jeg håper de vil skape lys til den kommende eieren :)

2 kommentarer:

  1. Flotte yogasokker du har strikket! Jeg er i gang med mitt første par, og er ikke så rask som deg :)

    SvarSlett
  2. Så fine de var alle sammen.
    Du er rask og gjør så fint arbeide.

    SvarSlett