mandag 19. januar 2009

Enden på visa


Enden på visa er musetøfler. Eller kanskje begynnelsen. For det var det første jeg heklet - ører til disse. I går hadde jeg bursdag, og fikk heklenåler så nå hekles det mer og mer! Det er moro. Men altså, jeg er så heldig at jeg kjenner ei jente på nesten fire år. Jeg har strikket og tovet disse til henne, og den dagen for bare et par uker siden da jeg lærte å hekle, heklet jeg til disse. De ser ut som to gode venner som jeg håper vil varme flott og godt!

De er strikket etter oppskrift til mauds garnbutikk, litt omgjorte og jeg har sydd skinn under så de skal værem indre glatte og jeg har nålefiltet i tillegg til å sy og i stedet for å brodere. Jeg har brukt egne farger og garnet er Jette fra Gjestal.

Denne jenta "begynner å bli voksen", fortalte hun meg en dag. Hun er en fornuftig frøken og veldig spesiell og flink! Likevel er det heldigvis en stund til hun er voksen og hun har lov å leke lenge, lenge før det. Og videre da også ;) Og - hun leser nok ikke strikkeblogger så jeg kan legge et par bilder her selv om hun ikke får dem før i morgen.

Jeg gleder meg til å gi bort disse! Pip-pip!

1 kommentar: