mandag 12. januar 2009

Pannegave!

I dag har jeg strikket pannebåndalongen for januar. Det var moro!
Jeg brukte pinne nummer fem og alpa-garn (et blandingsgarn med ull, alpakka og akryl). Det er brunt med litt melert uttrykk. I morgen skal jeg sette på knapper.
Jeg er veldig glad for at jeg ble med i denne alongen. Jeg kviet meg litt i starten på oppskriften, tenkte det ble komplisert og jeg tok opp mange ganger. Men det var bare fordi jeg telte galt. Da jeg hadde riktig antall masker, var oppskriften utrolig lett å følge. I denne alongen virker det som om oppskriftene er skrevet til akkurat dette, til alongen, og den var veldig godt forklart og kjemperyddig. Samtidig lærte jeg litt nytt - i alle fall en ny vri! Jeg skal forsøke å få tatt bilde av den til helgen :)

Thermis-halsen min mangler også bare knapper. Med god hjelp fra en av hobbybodens strikkere, fikk jeg til å følge den engelske oppskriften jeg kjøpte som pdf-fil. Thermisen var også veldig inspirerende å jobbe med. Neste gang vil jeg strikke den i Lerke, men det har jeg ikke her og er ikke ved noen butikker, så det får bli etterhvert. Men jeg har masse lyst til det! Denne gangen var det med samme garn som gikk til pannebåndet. Så det er nesten et slags sett, hehe.

Jeg har også strikket en hals etter oppskrift fra Rauma. En tykk, tykk hals med fletter på tvers.

Og akkurat nå står sandalsokkene og venter på meg. Jeg er halvveis på par nummer to.

Musetøfler venter på øyne, men har fått søte ører og snute og skinn under fotsålen. Sklisikkert skal det være ;) Pip, pip. Pass deg for katten!

Blågjelldukkevotter venter på toving og på å få tvinnet snor.

Noen sauer mangler øyne og litt andre sømmer.

En isskrapevått skaper varme til en som snart har bursdag - om litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar